Det var hektiske forberedelser og mye som skulle på plass før butikkleder John Kenneth Stubsve kunne ønske de første kundene velkommen. Alt kom på plass i tide, og åpningen ble en braksuksess.
- Det gikk over all forventning. Vi hadde tippet mye folk, siden vi la åpningen til arrangementet “Vårslepp på Glitre”, som fant sted på industriområdet her, men så mange besøkende hadde vi ikke ventet oss. Flere «øyevitner» sa at de aldri før har sett så mange folk i et TESS servicesenter. Takket være mange flinke folk, som improviserte og fikk varer i hyllene i siste liten, rakk vi akkurat åpne dørene i tide, sier Stubsve.
Representanter fra flere leverandører var på plass, blant andre Mascot, Foma, Sievi og Skogholt. Det ble en «minifagdag» med grilling av pølser, kake og kaffe til de første kundene.
- Det ble mange handler og folk som ønsket TESS hjertelig velkommen til Gol. Tilbakemeldingene på butikken var udelt positiv, mange av kundene kom bort til oss og sa at TESS er et lenge etterlengtet tilskudd. Det er utrolig hyggelig å bli møtt med vidåpne armer på innvielsesdagen. Dette lover godt for servicesenterets fremdrift, sier Stubsve.
Lokalkunnskap
I området er det mange kunder innenfor entreprenørbransjen, iblandet noe industri, håndverkere og bilverksted, bransjer og aktører Stubsve kjenner godt.
- Gol er et knutepunkt hvor TESS har muligheten for videre salg fra kunder i Hemsedal, mot Lærdal, Nesbyen og Numedal. Etter mange år på Gol er jeg som “goling” å regne, med god kjennskap til folk i mange bransjer. Med vår fagekspertise og produktsortiment er jeg sikker på at TESS skal greie å hjelpe de fleste. Vi har virkelig tro på at TESS Gol skal bli et bra tilskudd til kommunen.